Dynamics 365 Business Central-utvidelse for Handyman

Det er enkelt å integrere Handyman Field Service-systemet med Microsoft Dynamics 365 Business Central-systemet. Dra nytte av integrerte digitale tjenesteprosesser. Få en rask og enkel implementering. Kontakt oss og la Handyman gi servicevirksomheten din et løft.

Den mobile løsningen for Microsoft Dynamics 365 Business Central

Field Service-utvidelse for Business Central: Utvidelsen fungerer som en adapter som gjør det enkelt å integrere Handymans feltserviceløsning med Microsoft Dynamics 365 Business Central – helt uten programmeringsarbeid.

Med Business Central Expansion eksporteres alle nødvendige masterdata (f.eks. kunder, serviceartikler, materialer osv.) fra MS 365 BC til Handyman. I tillegg skal arbeidsordrer med nødvendig informasjon (f.eks. arbeidsbeskrivelse, kontaktpersoner, stedsadresse, serviceartikler osv). Det betyr at teknikerens timeregistrering og materialforbruk skrives direkte tilbake i ordren. Det er ikke nødvendig å legge inn regneark. Alle data er umiddelbart tilgjengelige for fakturering, kostnadsberegning og lønn.

Handyman kan brukes med systemet umiddelbart etter installasjonen. Tilpasninger til dine spesifikke behov kan raskt implementeres ved å konfigurere dem i Handyman. Grensesnittet er svært fleksibelt, slik at MS 365 Business Central-branjeløsninger og spesialprogrammering også kan kobles til Handyman Mobile Service Management System.

Arrangement-DE-Business-Central-Resource-Planner-HM-Mobile-3.png

Utvidelse av Field Service for Business Central

  • Alle endringer i Business Central som kreves for grensesnittet, er inkludert i utvidelsen.
  • Utvidelsen er tilgjengelig enten via Microsofts AppSource-butikk eller via sideinnlasting.
  • Grensesnittet kan konfigureres med noen få klikk i MS Business Central.
  • Omfanget og dybden av integrasjonen kan bestemmes av kunden.
  • Handyman tilbyr komplett dokumentasjon for brukere og utviklere.
  • Vi har egen NAV/BC365-utviklerkompetanse og samarbeider gjerne med din ERP-partner ved behov.
  • Kort prosjektvarighet
  • Utprøvd integrasjon i mange store, mellomstore og små prosjekter over tid

Business Central med Field-Service-utvidelse

  • Vedlikehold av stamdata
  • Konfigurasjon
  • Skape arbeidsplasser
  • Plukke materiale
  • Kontroll av teknikernes journaler
  • Ordreoppfyllelse

Praktisk kontor- og ressursplanlegging

  • Bruk er valgfritt
  • Ytterligere konfigurasjonsalternativer
  • Grafisk ressursplanlegging med dra og slipp
  • GANTT-diagram for teknikerplanlegging
  • Kartvisning med ruteplanlegging og ruteoptimalisering

Servicetekniker-appen Handyman Mobile

  • Mobil tidsregistrering
  • Mobil datafangst
  • Kundespesifikke sjekklister
  • Registrering af materialforbruk
  • Frakoblet funksjon med synkronisering

Handyman gjør serviceprosessene dine fra MS Dynamics 365 Business Central mobile.

Ordrer kan opprettes som vanlig i Microsoft Dynamics 365 Business Central. I stedet for å skrive ut ordreunderlag til teknikerne, overføres ordren til Handyman via integrasjonen og gjøres tilgjengelig for serviceteknikerne på deres mobile enheter. Planleggingen kan gjøres enten i Business Central eller i Handyman Office. Alle data som teknikeren samler inn i Handyman Mobile, rapporteres tilbake til Business Central. Der kan de brukes som normalt til fakturering, lønn og internregnskap. For brukerne oppleves integrasjonen som sømløs, som om teknikerne hadde direkte tilgang til MS 365 BC-systemet via nettbrett eller smarttelefoner. Administrasjon av løsningen (f.eks. administrasjon av serviceteknikere, brukerrettigheter, konfigurering av integrasjonen) er sentralisert i MS 365 BC. Handyman kompletterer Microsoft Dynamics 365 Business Central med mobil datainnsamling eller komplett programvare for serviceadministrasjon. Kundene kan enkelt definere integrasjonsomfanget selv: I utvidelsen velger du hvilke datatyper som skal importeres og eksporteres (f.eks. ressurser, arbeidstyper og serviceordrer). Deretter kan enkelte elementer velges for eksport innenfor en datatype (f.eks. enkelte arbeidstyper).

Teknisk gjennomføring

Det er støtte for arbeid med serviceordrer og kontraktsordrer og prosjekter. Med Field Service-utvidelsen for Business Central kan standardimplementeringer av MS 365 BC kobles til Handyman med litt konfigurering. Grensesnittet er imidlertid også utviklet for å integrere tilpassede MS 365 BC-implementeringer som bruker felter, tabeller eller forretningslogikk som avviker fra standarden, med liten ekstra innsats.

Sammenkoblingen mellom Microsoft Dynamics 365 Business Central og den mobile serviceappen Handyman muliggjør en rask, gjennomgående serviceprosess uten avbrudd.

Field Service-utvidelsen for Business Central er en videreutvikling av det velprøvde grensesnittet for NAV/Navision, som fortsatt er tilgjengelig for eldre versjoner av MS Dynamics NAV/Navision.

pexels-mikhail-nilov-7663143-scaled-1.jpg
pexels-pixabay-210158-scaled-1.jpg

I skyen eller lokalt

Uansett om du bruker Microsoft Dynamics 365 Business Central i skyen eller har det installert lokalt, kan du integrere det med Handyman. Grensesnittet vårt er egnet for begge scenarier.

Handyman er også tilgjengelig som et skybasert field service management-system som vi drifter for deg.

5 trinn for testing i BC 365-systemet ditt

Du kan enkelt teste Handyman – i direkte interaksjon med BC 365-systemet ditt:

1. Be om testen ved å bruke knappen nedenfor

2. Last inn utvidelsen i BC 365-systemet ditt.

3 Følg instruksjonene fra GSGroup for å gjøre de nødvendige innstillingene i Business Central.

4. Installer Handyman-mobilappen fra Microsoft Store, Google Play eller App Store. 

5. Ferdig: Dine bestillinger fra BC 365 kan behandles mobilt i Handyman!

pexels-burak-kebapci-132340-scaled-1.jpg